Prajitura cu bezea si nutella de casa

Chiar daca alimentele cumparate sunt intotdeauna mai pufoase, mai aspectuase, ori mai fine, intotdeauna am fost de parere ca tot ce este home made este de mii de ori mai bun. Poate ca nu este perfect, dar cu siguranta este mai sanatos si mai gustos, fara fel de fel de ingrediente al caror nume nu-l putem pronunta. Am gasit de curand o reteta pentru nutella cu migdale si mi s-a parut o idee excelenta, asa ca m-am incumetat sa o incerc in combinatie cu bezea pufoasa si frageda, nu uscata ca cea cumparata ;;).




Ingrediente:
Bezea: 
200g migdale
200g zahar pudra
200g zahar tos
50ml apa
150g albusuri

Migdalele si zaharul pudra se macina impreuna apoi se trec printr-o sita.
Apa si zaharul tos se pun pe foc mic pana se dizolva zaharul. Intre timp, bateti tare cu mixerul 75g albusuri. Cand siropul este gata, dati mixerul incet si turnati zaharul in fir subtire peste spuma de albusuri, batand continuu. Cand ati terminat de pus zaharul dati mixerul la viteza mare pana cand compozitia devine lucioasa si se mai raceste.
Amestecati restul de albusuri cu migdalele. Imbinati incet compozitia obtinuta cu bezeaua, incercand sa pastrati volumul albusurilor batute.
Pe o tava tapetata cu hartie de copt puneti un disc de bezea si coaceti-o la 160 de grade pentru 15-20 de minute, sau pana cand se rumeneste putin.
Continuati pana se termina compozitia. Lasati bezeaua sa se raceasca apoi dezlipiti usor hartia de copt.

Nutella:
100g migdale
100g ciocolata amaruie
150g ciocolata cu lapte
200ml de frisca lichida
1 praf de sare

Migdalele se macina si se macina pana cand devin o pasta. Eu am folosit un blender de mana. A durat un pic, insa rezultatul m-a multumit; a iesit o pasta de migdale aproape fina.
Ciocolata se pune pe baie de aburi impreuna cu frisca si se amesteca pana se combina compozitia si devine o crema. Gnasul de ciocolata se amesteca impreuna cu un praf de sare si pasta de migdale, iar aceasta este home made nutella. Foarte simplu.

Pentru asamblare, am faramitat un disc de bezea, am mai batut 200g frisca si am adaugat cateva zmeurici. Se asaza un strat de bezea, un strat de nutella, frisca, zmeura si tot asa.
Pofta buna! 





Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare