Spuma de ciocolata amaruie cu migdale si alune de padure

Spuma de ciocolata amaruie, sau, cum imi place mie sa-i spun, mousse au chocolat amer, este un desert rafinat, care lasa loc imaginatiei si fanteziilor sa-si spuna cuvantul. Nu este greu de realizat, tinand cont ca sunt mai multe cai prin care sa obtineti acel mousse fin si usor. Eu am combinat ciocolata amaruie cu una din aromele mele favorite, migdalele, prin blatul care sta la baza spumei, un blat fin, usor insiropat, iar toppingul tine loc atat de decor, avand si rolul de a da acel crunch dupa care eu, recunosc, tanjesc.



Ingrediente:
150g ciocolata amaruie (eu am folosit 75% cacao)
3 galbenusuri
4 albusuri
3 oua
1 esenta de migdale
5 linguri de zahar
3 linguri de migdale macinate
1 linguria de faina
2 foi de gelatina
200ml lapte
sare
1 lingura de miere
migdale si alune de padure pentru decor

Laptele se pune la fiert. Galbenusurile se freaca impreuna cu 2 linguri de zahar. Dupa ce da in clocot, laptele se toarna in fir subtire peste galbenusuri si compozitia se intoarce pe foc foarte mic; se amesteca pana se ingroasa putin apoi se ia de pe foc. Ciocolata se rupe bucatele si se adauga. Gelatina se hidrateaza si se adauga si ea. Se amesteca pana la omogenizare; daca este nevoie mai puneti compozitia putin pe foc mic, amestecad continuu. Crema se strecoara si se lasa la racit. 
Intre timp, bateti bine cele 3 oua cu un praf de sare si 3 linguri de zahar, iar dupa ce obtineti o spuma consistenta adaugati esenta, migdalele si faina si amestecati usor. Turmati compozitia intr-o tava unsa din abundenta cu unt sau tapetata cu hartie de copt si puneti blatul la cuptorul preincalzit la 180 de grade pentru 10-15 minute maxim. Lasati-l sa se raceasca, apoi decupati cerculete.
Cand crema a ajuns la temperatura camerei, bateti albusurile cu un praf de sare si incorporati spuma in crema.
Faceti un sirop din miere si o ceasca de apa calduta.
In forme sau in pahare se pune cate un cerculet de blat, se insiropeaza putin, apoi se pune spuma de ciocolata si se netezeste deasupra. Se lasa cateva ore la frigider.
Alunele se rumenesc in tigaie apoi se toaca si se asaza deasupra. Eu am pus si cativa solzisori de ciocolata alba pentru contrast.




Comentarii

Postări populare