Tarta cu pere grizate

Am ajuns sa postez din ce in ce mai rar, desi am gatit in fiecare saptamana... iar astazi postez ce am facut acum doua saptamani :))... sau cred ca trei :d. Oricum, tarta cu pere frierte in vin rosu si crema de branza este foarte rafinata si mai ales delicioasa. Am descoperit aceasta reteta anul trecut si mi-am zis ca trebuie neaparat sa o fac si anul acesta... asa ca iat-o:


Ingrediente:
Blat: 250g faina, 60g zahar, sare, 125g unt rece, 1 ou.
Umplutura: 1 lamaie, 500ml vin rosu, 250g zahar, 1 baton de scortisoara, 5 pere, 200ml zmantana dulce, 200g branza de vaci, 5 oua, 1 lingurita coaja de lamaie rasa.


Preparare: Se framanta rapid un aluat adaugand cateva linguri de apa calda la celelalte ingrediente. Dupa amogenizare, aluatul se infasoara in folie de plastic si se lasa la frigider 30 de minute.
Se spala lamaia cu apa fierbinte, se sterge si se taie felii; se dau in fiert cu vin, scortisoara si 100g zahar. Se decojesc perele si se scot cotoarele, apoi se aseaza in vinul fiert si se lasa pe foc mic pana ce perele capata o culoare rosiatica; se scurg de zeama si se taie sferturi.
Se imbraca o forma de tarta in aluat. Zmantana se amesteca impreuna cu branza, apoi se inglobeaza ouale batute si restul de 150g zahar si coaja de lamaie. Compozitia se toarna in forma, pana la jumatate, peste care se aseaza perele cu partea rotunjita in sus. Se coace 40-50 de minute la cuptorul preincins si se scoate din forma dupa racirea completa.
Eu nu am folosit toata compozitia de branza, pentru ca am avut o forma mai mica. Cu restul am facut 2 sufleuri: la crema de branza cu ou am adaugat putina faina si 2 albusuri batute spuma bine; am adaugat cateva bucatele de para, iar deasupra am pus cu o lingurita cateva picaturi de sirop ingrosat de la perele fierte si fulgi de migdale.Am copt apx 30 min.


Comentarii

Postări populare