Cozonac RosenCranz

Am fost foarte incantati de noul cozonac de Paste. Mai ales mama...il manca din priviri:)); pacat ca a trebuit sa tina post. Oricum ,invelisul dulce si crocant de caramel si miezul moale si aromat cu fel de fel de mirodenii a facut ravagii;pur si simplu nu mai poti sa te opresti daca ai gustat o singura data( cel putin asa am fost eu:d).


Ingrediente:
  • 500g de faina
  • 2 oua
  • un praf de sare
  • arome(coaja de lamaie/portocala, esenta de vanilie/rom)
  • un pahar cu lapte(150ml)
  • 25g drojdie
  • 3 linguri de zahar pentru lapte
  • 130g unt
  • 4 linguri cu zahar pentru unt
  • 10-12 linguri cu zahar pentru caramel(eu sunt de parere ca ar iesi mai bine cu mai putin zahar...depinde cat de crocant si dulce va place)
  • nuca tocata, stafide, cacao, dupa preferinta( eu am folosit de toate si a iesit super ;)) )
Cum procedezi: Se caramelizeaza zaharul pentru caramel in cratita in care se va coace cozonacul si se tapeteaza fundul si peretii vasului(cu diametrul de 20-24 de cm). Intr-un alt vas se cerne faina, se adauga ouale, impreuna cu sarea si aromele. Drojdia se dizolva in laptele caldut si amestecat cu cele 3 linguri de zahar, apoi se toarna imediat in compozitie si se framanta aluatul pana la omogenizare.Se intinde o foaie dreptunghiulara nu foarte subtire, de cca 1cm. Se unge cu untul frecat in prealabil cu zahar, apoi se presara nucile si stafidele, se preseaza usor cu mana, apoi si cacaua( eu am inmuiat cacaua in cateva linguri de apa ,dar puteti sa o puneti si pudra).
Aluatul se ruleaza si se taie in 6 bucati de aceeasi marime care se aseaza in picioare in cratita tapetata cu zahar ars,in forma de floare. Se lasa intr-un loc mai caldut sa creasca pana umple bine cratita, cam o ora.
Cozonacul se coace la 180 de grade Celsius pana se rumeneste putin(nu trebuie sa se rumeneasca de tot pentru ca atunci partea de jos se va fi ars). Dureaza cam 35-40 de minute. 
Dupa ce il scoateti din cuptor, este FOARTE IMPORTANT sa il rasturnati pe un platou imediat, inainte ca zaharul sa se fi intarit. Daca il mai lasati in cratita, sigur il veti manca direct de acolo, bucata cu bucata.
Aceasta a fost reteta pentru RozenCranz...foarte usoara si cu un efect...maxim! Pofta buna!
Reteta adaptata de la Cara

Comentarii

Postări populare